انتخابات

جنگنده‌ های اسرائیلی در جنوب لبنان، استان البقاع و جبل لبنان دیوار صوتی را شکستند.

طبل توخالی جنگنده‌های اسرائیلی در بیروت

به گزارش قدس آنلاین، یک روزنامه عبری زبان گزارش داد که بازرس کل رژیم صهیونیستی در نامه‌ ای به نخست‌وزیر این رژیم تأکید کرده است: «اسرائیل آماده جنگ در شمال نیست.»

با این حال رسانه های عربی امروز از پرواز جنگنده‌های اسرائیلی بر فراز بیروت خبر دادند و طبق گزارش آنها پرواز این جنگنده ها به گونه ای بوده که نه تنها در جنوب لبنان، استان البقاع و جبل لبنان دیوار صوتی را شکستند بلکه صدای شکسته شدن دیوار صوتی حتی به دمشق پایتخت سوریه نیز رسیده و از این رو برخی منابع به اشتباه از انفجار در دمشق خبر داده بودند.

البته به نظر می رسد پرواز این جنگنده ها طبل توخالی است آن طور که وب‌ سایت آمریکایی «مدیا لاین» گزارش داده است؛ حزب‌الله لبنان یک تهدید نظامی بزرگ برای رژیم صهیونیستی است، زیرا «ده‌ ها هزار نیروی آموزش‌ دیده و بیش از ۱۰۰هزار موشک در اختیار دارد.» براساس گزارش المیادین، این وب‌ سایت در گزارشی جدید اعلام کرد که پس از ۸ ماه درگیری میان حزب‌الله و رژیم صهیونیستی در مرز شمالی (بین لبنان و فلسطین اشغالی)، ممکن است جنگی فراگیر که تهدیدی برای گسترش درگیری‌ها در خاورمیانه است، نزدیک باشد. میدیا لاین در پایان اعتراف کرد که قدرت بازدارندگی رژیم صهیونیستی دچار فرسایش شده است. 

رهبر انصارلله یمن یعنی سید عبدالملک الحوثی نیز همزمان با داغ شدن احتمال وقوع جنگ بزرگ بین حزب‌الله و رژیم صهیونیستی این‌گونه موضع گرفت: «دشمن از جنگ همه‌ جانبه با لبنان صحبت می‌ کند و با آگاهی از پیامدهای بسیار خطرناک و مخرب آن در یک بحران واقعی قرار دارد. اظهارات مقام‌ های صهیونیست بیانگر ترس شدید نسبت به نتایج درگیری در جنگ همه‌جانبه علیه حزب‌ الله است. اگر رژیم اسرائیل وارد جنگ همه‌جانبه با حزب‌ الله شود، بلایی که بر سر صهیونیست‌ ها خواهد آمد فراتر از تصور است. ما به همراه مقاومت اسلامی عراق، ۴ عملیات مشترک جدید را علیه رژیم صهیونیستی اجرا کردیم. شهپاد طوفان می‌ تواند یک و نیم تُن مواد منفجره با خود حمل کند و هنگام انفجار، خسارات سنگینی به کشتی‌ های دشمن وارد می‌ کند.»

«نعیم قاسم» معاون دبیرکل حزب‌الله لبنان نیز تأکید کرد: «تهدیدات اسرائیل علیه حزب‌الله پوچ و توخالی است و هیچ تأثیر منفی بر ما ندارد بلکه تنها باعث می‌ شود تا ما برای احتیاط بر آمادگی‌ های خود بیفزاییم. اگر اسرائیل به میدان بیاید متحمل تلفات و خسارت‌ های بیشتری می‌ شود و یک گام به سمت زوال و نابودی پیش می‌ رود. کسانی که صاحبان این سرزمین هستند، باقی می‌مانند و اشغالگران شکست می‌ خورند.»

در ادامه هشدارهای محافل و رسانه‌ های صهیونیستی درباره عواقب فاجعه‌ بار هرگونه گسترش جنگ با لبنان، روزنامه عبری «یدیعوت آحارونوت» هم در مقاله هشدار داد که: «جنگ سوم با لبنان عواقب مرگباری دارد و تعداد کشته‌ شدگان اسرائیلی به ۱۵هزار نفر خواهد رسید... در جنگ سوم با لبنان حداقل ۷۲ساعت برق اسرائیل قطع می‌ شود و بعد از آن، زندگی در این‌جا ممکن نخواهد بود... آمریکا از هیچ‌ گونه گسترش جنگ علیه لبنان حمایت نمی‌ کند. رئیس ستاد ارتش آمریکا گفته است در حمایت از اسرائیل در جنگ با حزب‌ الله با مشکل مواجه خواهیم شد... وضعیت در شمال وحشتناک است و اسرائیلی‌ ها در این جبهه رنج‌ های غیرقابل تحملی را پشت‌ سر می‌ گذارند. هرگونه جنگ همه‌جانبه با لبنان منجر به مرگ، ویرانی و نابودی خواهد شد و در نهایت جنگ به گونه‌ ای به پایان می‌ رسد که ما نمی‌ توانیم تعیین‌ کننده باشیم.»

در این میان در ادامه انتشار برخی گزارش‌ ها از احتمال وقوع درگیری گسترده میان ارتش اسرائیل و حزب‌الله لبنان، ارتش آمریکا نیز یک کشتی تهاجمی آبی-خاکی به آب‌ های نزدیک لبنان و فلسطین اعزام کرده است. سه مقام نظامی آمریکایی در این خصوص چهارشنبه هفته گذشته به شبکه ای بی سی گفتند که آمریکا این کشتی تهاحمی را با هدف کنترل اوضاع در صورت وقوع جنگ گسترده میان اسرائیل حزب‌الله به شرق مدیترانه اعزام کرده است.از سوی دیگر سید حسن نصرالله دبیرکل حزب‌ الله لبنان نیز در آخرین سخنرانی خود گفته است: «اگر جنگی علیه لبنان تحمیل شود، مقاومت بدون هیچ محدودیت و ضابطه و قاعده‌ای خواهد جنگید، ما بانک اهداف کاملی در اختیار داریم».

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.